Корпорація рішень

Аутсорсинг vs штатний бухгалтер

12.10.2011

Діяльність будь-якого бізнесу незалежно від розмірів чи форми власності неможлива без ведення фінансової звітності та бухгалтерського обліку, а отже, без послуг бухгалтера. Найтиповіша проблема з якою при цьому стикаються підприємці: пошук хорошого та недорогого фахівця. А на це звісно ж потрібен час і зусилля. Та штатний бухгалтер сьогодні не «панацея». Якщо підприємець не в змозі утримувати працівника, найкращий вихід з ситуації – аутсорсинг.

Термін аутсорсинг (з англійської outsourcing) передбачає передачу частину діяльності компанії позаштатним виконавцям на умовах підряду з метою зменшення часових чи фінансових витрат на ці процеси та для покращення якості результату. Це відносно новий різновид послуг, яким користуються все більше підприємців. Тож головне завдання аутсорсингу – допомогти підприємцю зосередитись на основній діяльності, не витрачаючи часу на допоміжні процеси. У результаті це може суттєво підвищити ефективність бізнесу, адже зусилля спрямовані на покращення якості товарів та послуг, допоможуть «обійти» конкурентів.

Бухгалтерський аутсорсинг

Послуги з бухгалтерського аутсорсингу сьогодні пропонують багато фірм. На відміну від залучення позаштатного бухгалтера, аутсорсингу властива передача регулярних функцій, а не епізодичних ролей. Перелік робіт може включати як обробку первинної документації, ведення бухгалтерії в електронному вигляді (системи від «1С»), доставку документів у податкову, так і взаємодію з контролюючими органами під час перевірки тощо. Часто подібні компанії є рятівним колом для підприємця від штрафних санкцій, адже можуть повністю або частково відновлювати бухгалтерський облік на підприємстві. Йдеться не лише про відновлення даних щодо операцій за статтями доходів та витрат, але й про упорядкування правової бази чи складення відсутньої документації.

Переваги аутсорсингу

В аутсорсингу є свої переваги. Найголовніші з них:

Про переваги роботи штатного бухгалтера на підприємстві розповідати не потрібно, вони очевидні: він зажди «під рукою» в керівництва, може впливати на фінансову політику підприємства та має доступ до конфіденційної інформації, а тому автоматично стає довіреною особою керівника. Однак, не варто забувати й те, що від його професіоналізму багато в чому залежить добробут фірми. Тому покладатися на дилетанта нерозумно, а залучення професіонала потребує значних фінансових витрат.

Читайте також: