Корпорація рішень

Як поводитися під час перевірки?

09.10.2011

Щоб не боятися ревізорів чи їхніх перевірок треба налаштуватися за будь-яких умов відстоювати свої інтереси. Насправді, відбити бажання до систематичних перевірок нескладно. Досить заручитися підтримкою фахівця або ж «нагострити власні зуби», не переймаючись проблемою дружніх стосунків з контролюючими органами.

Спілкування – лише через уповноважену особу

Найголовніше правило: спілкування із ревізорами на підприємстві має відбуватися лише через особу, уповноважену на це керівництвом. Жоден з інших працівників не зобов’язаний інформувати інспектора про діяльність підприємства чи про свою роботу на ньому.
При цьому жодних санкцій для не уповноваженої особи, яка відмовилася надавати пояснення ревізору, не передбачено. Єдиний виняток – дії правоохоронних органів, які розслідують кримінальну справу. Але навіть у цьому випадку діє пряма норма статті 63 Конституції України про те, що людина має право відмовитися від надання свідчень проти себе та своїх родичів. Посиланням на цю статтю доцільно оперувати й керівнику підприємства.

Інструктаж працівників

Під час перевірки на підприємстві доцільно встановити «комендантську годину»: жодних документів, жодних розмов між собою та з контролерами. Це цілком виправдана поведінка, адже дуже часто інформація, одержана в такий спосіб, стає підставою для застосування відповідних санкцій на підприємстві.
Щоб цього уникнути перед перевіркою проведіть детальний інструктаж працівників щодо поведінки з контролерами. Попередьте їх про відповідальність за розголошення інформації. Посилання працівника на зобов’язання не розголошувати комерційну таємницю може стати причиною відмови надати таку інформацію ревізору.

Документи – під розписку

Ви та уповноважена особа маєте бути обізнаними з повноваженнями, якими наділений контролер. Доцільно не надавати йому усі документи наявні на підприємстві, а письмові пояснення відписувати лише на письмові запити.
При передачі документів для перевірки варто:

Важливим моментом є встановлення регламенту взаємодії уповноважених із ревізорами. Його також доцільно обумовити на самому старті перевірки. Не треба щопівгодини бігати на кожен виклик інспектора. Слід домовитися про те, щоб спілкування відбувалося у чітко визначені години із заздалегідь підготовленим (у письмовій формі!) переліком запитань. Це дасть змогу перевірити, чи законними є вимоги ревізора, чи має він на це підстави. За потреби при оскарженні його дій чи рішень можна буде посилатися на письмові докази.

Місце проведення перевірки

Окрему увагу варто приділити місцю проведення перевірки. Найкраще забезпечити ревізора окремим кабінетом, столом із мінімум зручностей. Жодних обідів, фуршетів чи інших виявів особливої уваги влаштовувати не доцільно. Що більше дискомфорту відчуватиме перевіряючий, то швидше захоче завершити перевірку.

Пам’ятайте, головне завдання підприємця – при будь-якій перевірці стати нерентабельним для контролерів! Якщо ревізору для вибивання грошей доведеться витратити багато часу та нервів, то ви – нерентабельний підприємець. Легше знайти того, хто, злякавшись, буде згоден заплатити перевіряльнику, щоб уникнути накладення санкцій.

Читайте також: