Корпорація рішень

Що таке PR?

12.11.2012

Багато людей не розуміє чим абревіатура PR відрізняється від реклами. Розберімося у поняттях.

PR походить від англійського виразу public relations, і в дослівному перекладі означає зв’язок із громадськістю. Тобто передбачає діяльність спрямовану на формування суспільної думки.

Реклама від латинського reclamare перекладається як «кричати, кликати, голосно заперечувати». Це інформація про особу чи товар, яка розповсюджується в будь-якій формі та в будь-який спосіб з метою отримання прибутку.

Як видно вже з визначень PR не просто інформує про товар, послугу чи особу, але й створює щодо них потрібну суспільну думку.

Зародився піар як поняття в XX столітті, хоча техніка, методики і стратегії, які є інструментами PR почали застосовуватися набагато раніше.

Найбільший розвиток PR отримав у політиці та військовій сфері. Слід визнати, що PR як вид практичної діяльності “виріс” з пропаганди і агітації, оскільки спочатку основними його суб’єктами були уряди та політичні діячі, які прагнули привернути громадськість на свій бік. Згодом зв’язки з громадськістю почали використовувати у сфері ринкових відносин. Загальновизнано, що сам термін “public relations” виник у США. Його ввів у вживання третій президент Томас Джефферсон. Вперше це словосполучення з’явилося в 1807 році в його “Сьомому зверненні до конгресу” і означало зусилля політичних інститутів для створення клімату довіри в національному масштабі. Вже в 1830 році “public relations” стали використовувати як синонім виразу “relations for the general good”, тобто “відносини для загального блага”. Небувале розповсюдження друкованих ЗМІ в першій половині XIX століття в Америці породило нову професію – прес-агентів, які займалися організацією роботи з пресою. Саме їх можна вважати прообразом сучасних піарщиків.

Сьогодні піар дуже тісно йде з поняттями реклами і пропаганди. Однак, у деяких колах він усе ще продовжує залишатися непотрібним елементом. Але варто відзначити, що з кожним роком він стає повноцінним інструментом маркетингу, який  дає можливість збільшувати прибуток. Адже, клієнт обирає того, кому симпатизує та довіряє.

 

Читайте також: